Need For Speed
böyük arayış avtomobil Foto ölkə
تبليغات
درباره ما


Farsaha Bay ٍ
ايميل :
نويسندگان
فرشاد عطايي

سايغاج بازديدكنندگان
نمايش آنلاين بازديدکنندگان
وضيعيت مدير در ياهو
خبر نامه سايت





Powered by Farshad

تبليغات شما

مترجم سايت
يولداش لار
نرم افزارهاي کاربردي
مرورگر پيشنهادي ما
    فايرفاکس

بنر سايت
بنر نيد 4 اسپيد  بنر سايت پارسان کار
بنر هاي دوستان

2008 BMW M1 Concept

                2008  BMW M1 Concept

 

 

ب ام و به شايعات پايان داد:
 

بالاخره ب ام و پس از مدت ها به شايعاتي كه در مورد توليد كوپه سري 1 بر سر زبان ها بود پايان داد و رسما اعلام كرد كه كوپه هاي 128i و 135i در سال 2008 به بازار آمريكاي شمالي وارد خواهند شد. ب ام و قصد دارد تا اتومبيلي را به جهانيان عرضه كند كه بيشتر يادآور مدل 2002 است. طراحي زيبا، هندلينگ عالي، نيروي موتور فراوان و ظرفيت حمل 4 نفر مشخصات كلي اين مدل خواهند بود.

مدل 128i بر خلاف تصور داراي يك موتور 3 ليتري خواهد بود و نه 8/2 ليتري. اين موتور 300 اسب بخار قدرت و 270 نيوتن متر گشتاور خواهد داشت. سيستم Valvetronic به كمك اين موتور آمده تا مصرف سوخت آن كماكان در حد قابل قبولي باقي بماند. همانطور كه مي دانيد بسياري از قطعات اين موتور از فلزات و آلياژهاي سبك وزن مثل آلومينيوم و منيزيوم ساخته شده ولي موتور بهتر همان موتوري است كه امسال چندين جايزه مختلف را به خود اختصاص داد يعني موتور 3 ليتري با دو توربوچارجر كه 300 اسب بخار قدرت و 405 نيوتن متر گشتاور توليد مي كند. اين موتور با انژكتورهاي Piezo، دو عدد توربوچارجر كم فشار، اينتركولر هوا به هوا  و نيروي تورك فوق العاده اي كه از دور 1400 در دسترس است، قادر است كوچولوي ما را در مدت 3/5 ثانيه از حالت سكون به سرعت 100 كيلومتر و نهايتا به حداكثر سرعت 248 بر ساعت برساند. هر دو موتور داراي واتر پمپ برقي هستند كه همانند فن هاي برقي تنها زماني كه دماي موتور به حد مضر رسيده باشد شروع به كار مي كند تا بدين شكل مصرف سوخت و استهلاك موتور كاهش يابد.

 



خوش تيپ و با شخصيت:

ب ام و سري 1 با جثه كوچكي كه دارد زيبا و اسپرت به نظر مي رسد. كاپوت اتومبيل نسبت به كابين و صندوق آن كشيده تر است. فاصله محورها نسبتا زياد و Overhang بدنه كم است. درها فاقد قاب هستند و تنها با اتكا بر لولا و قفل در جاي خود چفت مي شوند.

مدل 135i با يك كيت آئروديناميك M همراه است كه زيبايي و حالت تهاجمي آن را دو چندان مي كند. قسمت عقب اتومبيل نسبت به قسمت جلويي آن كمي جمع و جورتر طراحي شده است. درب صندوق بار داراي يك اسپويلر است يعني منتهي اليه آن كمي رو به بالا طراحي شده تا نيروي رو به پائين بر روي محور عقب را افزايش دهد. در مدل 135i علاوه بر اين برآمدگي يك باله كوچك ولي كارآمد نيز مشاهده مي شود.

قسمت مياني بين چراغ هاي L شكل عقب كمي خطاي ديد بوجود مي آورد و اين بخش را كم ارتفاع تر از چيزي كه هست نشان مي دهد. چراغ هاي افقي كه در قاب چراغ هاي عقب جاي گرفته اند داراي لامپ هاي LED هستند و مخصوصا در هنگام شب جلوه زيبايي دارند. چراغ هاي ترمز هوشمند با توجه به ميزان فشار وارده بر پدال ترمز در دو مرحله عمل مي كنند.



چراغ هاي جلويي از نوع زنون هستند و با عملكرد هوشمند خود در هنگام دور زدن يا وارد شدن به يك پيچ،‌ زاويه داخلي پيچ را روشن       مي كنند تا ايمني رانندگي در شب هنگام افزايش يابد
.


طراحي لوكس و مدرن براي كابين:
 
كابين ب ام و سري 1 با كمك عناصر مدرن و لوكس صورت گرفته چون بيشتر خريداران اين مدل جوانان خواهند بود. صندلي عقب از نوع تاشو بصورت 40/60 يك آپشن استاندارد است.

كنسول مركزي كه كليدهاي كنترل و سيستم صوتي بر روي آن قرار گرفته اند به شكلي كاملا ملايم با داشبورد ادغام شده و سيستم هايي چون iDrive و سيستم ناوبري را در خود جاي داده است. پوشش گالوانيزه بر روي دستگيره درها، دستگيره محفظه كوچك بار، كليد دايره اي شكل سيستم صوتي، كليد سيستم تهويه مطبوع، كليد سيسم iDrive و غربالك فرمان ديده مي شود.

پوشش چرم را مي توان در سه نوع اسپرت، كلاسيك و يا Boston سفارش داد. همانند بسياري از مدل هاي ب ام و،‌ توري هاي مخصوص قرار دادن وسايل يا  Map Pocketدر قسمت زيرين درها تعبيه شده است. پكيج اسپرت كابين علاوه بر موارد فوق شامل صندلي هاي اسپرت باكتي مي شود
.


 

سيستم iDrive بهينه و سيستم صوتي پيشرفته

سيستم iDrive ب ام و در صورت سفارش مشتري با يك سيستم ناوبري پيشرفته همراه خواهد شد.  iDriveبه راننده اين امكان را مي دهد تا سيستم صوتي، تهويه مطبوع و ساير امكانات رفاهي را بكار بياندازد.

سيستم iDrive داراي 6 عدد كليد قابل برنامه ريزي است. شما مي توانيد اين كليدها را به گونه اي برنامه ريزي كنيد تا مثلا با فشردن يكي از آن ها يك كانال راديويي يا ماهواره اي فعال شود يا يكي از شماره تلفن هاي داخل حافظه بصورت خودكار شماره گيري شود.

راديوي Sirius و HD به همراه سيستم صوتي ساخت Prenium با قابليت اتصال Bluetooth جزو امكانات استاندارد ب ام و سري 1 كوپه هستند. همچنين يك شكاف مخصوص براي اتصال به دستگاه پخش MP3 و ipod در اين سيستم يافت مي شود
.


 


سيستم تعليق پيشرفته و ديفرانسيل جديد:

ب ام و سري 1 كوپه داراي يك سيستم تعليق پيشرفته است كه در اكثر قسمت هاي آن فلز آلومينيوم بكار رفته. در قسمت جلو بازوهاي جناغي دوبل و در قسمت عقب اتصالات 5 تكه فولادي ديده مي شود. سيستم DSC يا كنترل پايداري با سيستم DTC يا كنترل كشش همراه شده كه بصورت الكترونيكي مانع از كاهش چسبندگي و پايداري اتومبيل مي شود. اين تركيب باعث مي شود تا راننده بر روي سطوح خشك سواري اسپرت و لذت بخشي را تجربه كند در حالي كه در جاده هاي خيس يا برفي پايداري اتومبيل حفظ مي شود. راننده مي تواند سيستم DTC و DSC را با فشار يك دكمه از مدار خارج كند.

فرمان ب ام و از يك موتور برقي كمك مي گيرد تا نرم تر عمل كند. اين فرمان با افزايش سرعت سفت تر مي شود. نسبت فرمان متغيير است و بسته به شرايط رانندگي، بهترين ضريب را در اختيار راننده قرار مي دهد.

در مدل 135i سيستم DSC بر مبناي رانندگي اسپرت و خشن طراحي شده است. در اين مدل پدال گاز سريع تر و قوي تر عمل مي كند و سيستم الكترونيكي كمكي براي ترمز عقب طوري برنامه ريزي شده تا همانند قفل ديفرانسيل مانع از هرزگردي چرخ ها بشود.

ديفرانسيل جديدي كه در اين مدل وجود دارد رانندگي نرم و راحتي را به ارمغان مي آورد. در اين ديفرانسيل براي اولين بار از دو عدد بلبرينگ حلزوني استفاده شده تا اصطكاك ديفرانسيل به حداقل رسيده و راندمان آن افزايش يابد.

سيستم تعليق جلو داراي ميله موجگير سفت، كمك فنرهاي دو حالته، فنر لول و بازوهاي جناغي دوبل است. در قسمت بالا، سرگلگيرها توسط ميله هاي استرات به هم وصل شده اند تا عبور از پيچ ها با سرعت بالا مشكل ساز نشود
.




 
امكانات ايمني فراوان، ايمني فوق العاده حتي بالاتر از استانداردهاي جهاني:

در كابين ب ام و سري 1 كوپه حداقل 6 ايربگ بصورت استاندارد وجود دارد كه دور تا دور سرنشينان را پوشش مي دهند. ايربگ هاي هوشمند جلويي بصورت چند مرحله اي و با توجه به شدت تصادف باز مي شوند تا صورت سرنشينان در اثر برخورد با ايربگ ها زخمي نشود. HPS يا سيستم محافظت از سر شامل ايربگ هاي پرده اي است كه از قسمت كناري سقف باز مي شوند. اين ايربگ ها خطر برخورد سر و بالاتنه سرنشينان به شيشه هاي كناري را از بين مي برند. صندلي ها نيز داراي پشت سري ها و نگهدارنده هاي جانبي مخصوص هستند تا در صورت تصادف از قسمت عقب،‌ سر و گردن سرنشينان را محافظت كنند. تمامي صندلي ها به كمربند ايمني خود كشش با سه نقطه اتصال مجهز هستند.

پدال ها از آلياژ نرمي ساخته شده اند و در هنگام تصادف بصورت خودكار به جلو كشيده مي شوند تا پاي راننده در اثر برخورد با پدال ها آسيب نبيند
.




عملكردي بالا، حتي بهتر از ب ام و هاي M:

ب ام و 135i به لطف قطعاتي كه به آن افزوده شده داراي عملكرد بسيار بالايي است. اين قطعات عبارتند از يك كيت بدنه براي بهبود آئروديناميك و پايداري و هم چنين بهبود عمل خنك كاري ترمزها، سيستم تعليق اسپرت با ارتفاع كم، رينگ هاي 18 اينچي و لاستيك هاي مخصوص. سيستم ترمز نيز داراي ديسك هاي خنك شونده و گيره هاي آلومينيومي با 6 و 2 پيستون است.

ب ام و سري 1 كوپه و خصوصاً مدل 135i با اين همه امكانات و توانايي مطمئناً جانشين شايسته و ارزنده اي براي مدل 2002 خواهد بود



موضوع : BMW


۱۱:۵۸:۴۷">نويسنده :Farsaha Bay در تاريخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ 0باخيش

  • |